"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Nisan 27, 2012

Vazgeç söylemekten

photo by bi dost


Son iki haftadir, su asagidaki yazi Persembe günleri otomatik yayinlansin diye ugrasiyorum, nedense olmuyor. Sonra bilip taniyanlar merak ediyor; sesim cikmadi diye basima bir sey geldi saniyor :) O kadar "sanal var" olmusum :) Konusmam o kadar sanal (ortamda) ki son zamanlarda, asil orada susmaya çalışiyorum ve susmam da orada ses getiriyor. Fakat bana cok iyi geliyor. Ne kadar iyi geliyor, anlatamam. Bundan sonra Persembe günleri böyle...

-|- 

Sen dedin.
"Bir gün boyunca, nefes boğaza dolup anlam olmadan durabilmeyi denedin mi hiç? Söyleceğin şeyin ne kadar değerli olduğu hiç önemli değil. Vazgeç söylemekten... ve nefesi bırak evrenin nefesine... Sohbete katılma, yorum yapma, soru sorma, karşı çıkma, yeri geldiğinde en kısa cümleyi kur, yeterli en kısa cevabı ver ve vazgeç söz’den... Vazgeç sözlerinle var olmaktan... Vazgeç yorumunla katılmaktan... Sohbetteki, sorudaki sessizlik olmayı dene... Delirmeden, büyük bir olgunlukla sessizlikte, içinde bağıran, konuşanları dinle... Yazı yazma ve hiçbirşey okuma... Ne kadar korkutucu bazen, bazen ne kadar da gerçek... Bazen ne kadar gereksiz konuşmak, bazen bir kelime bile ne kadar da değerli aslında..."
Ben deneyecegim. 



Ne kadar korkutucu gercekten.
"Yazi yazma ve hicbir sey okuma" kismi özellikle...
Ben ki, sabah-kahvaltisinda-marmelat-kavanozunun-etiketini-okumadan-rahat-edemez-gillerdenim.

Deneyecegim...
Hemen bugün. 

8 yorum:

  1. ayni seyleri dusunuyordum bir suredir. soyleyecek birseyim pek yok artik. gun icinde oyle cok bilgiye maruz kaliyorum ki, bir gunum telefonsuz, bilgisayarsiz gecsin istiyorum. birsey okumama kismi benim icin de korkutucu ama kendimi dinlemenin tek yolu bu, farkindayim. birsey okursam, icimdeki gurultuyu gene bastiracagim cunku.

    YanıtlaSil
  2. Guzelmis!

    Yazmama kismi da tamam(su yazdiklarimi sayma :P) ama okumama kismi bayagi zorlayici!

    YanıtlaSil
  3. Tam bir şey söyleyecekken vazgeçmek, farklı bir bakışı, yeni bir an' ı doğuruyor bazen. Uzun süreli değil belki ama susmak iyidir.. bir süreliğine eylemleri durdurmak da.. ot olmayı denemek de ara sıra keyiflidir.

    YanıtlaSil
  4. Thich Nhat Hanh, "Farkındalığın Mucizesi" kitabında haftanın bir gününü farkındalık günü olarak ayarlamamızı öğütler. Ben şimdilik bazı günlerin bazı saatlerini ayarlayabilmiş durumdayım, hiçbir şey yapmama günü ilham verici..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir taraftan zor, ben her seferinde en basta planladigim gibi yapamadigimi farkediyorum. Bir seyler okuyorum örnegin, ya da dayanamayip kücük notlar aliyorum. Ama günün sonunda genelde "iyi geldi bu" duygusunu yasiyorum :) Ve o zorlugu farketmek, sözün ne cok yer kapladigini farketmek, iyi oluyor :)

      Sil
  5. bir süredir içimdeki duyguya tercüman olabilen bir paragraf olmuş bu...

    YanıtlaSil