"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazartesi, Temmuz 18, 2011

Muz dondurmasi

Evet, "muzlu dondurma" degil, "muz dondurmasi".

Ilk kez Tijen'in Meyve Agacindan Hikayeler'inde okumustum. Bir iki olgun muzu soyup buzluga atiyoruz. Örnegin aniden gelen misafirlerimize bir yaz serinligi sunmak istersek muzlari cikarip biraz yumusayinca blender'dan geciriyoruz. Iste muz dondurmasi :)

Sonra unuttum bu tarifi. Buz gibi kis günlerinde, örnegin sincabin beslenme cantasindan yenmeyip iyice yumusamis muzlar ciktiginda geldi aklima. Ama yaz günleri unuttum.

Daha da unuturdum ya, arastiran anne bugünlerde dondurmalara daldigimi görünce bu dünyanin en basit dondurmasini paylasti benimle. Sadece tek bir malzemeden harika kivamli ve saglikli bir dondurma elde etme fikri cok hosuma gitti. Cuma günü denedim. Muzun tadinin ev halkina az gelebilecegini düsünerek bir silme yemek kasigi kadar da bal ekledim blender'dan gecmeden önce. Bal isiya tabi tutulmadan girdigi icin dondurmaya kendi tat ve aromasini da getirip ekledi.

Cok sevdik, yine yapacagiz, hep yapacagiz :)

3 yorum:

  1. Evren dun gece muzlarin icine frambuaz ekleyip blenderdan gecirdim, muhtesem oldu. Yanliz frambuazlar dondurucudan cikinca parca parca oldular blenderdan sonra, icine azicik sut ilave ettim. Ben kendi sekerini cok begeniyorum. Ama benim esime az geliyor. Bal veya maple surup cok guzel tatlandiriyor :)

    YanıtlaSil
  2. Suna benzemis yani:
    http://yerelvemevsiminde.blogspot.com/2011/06/cilek.html . Bu tarifin orijinali de zaten cilek degil ahududu ile. Seninkinde muz orani tahminen fazla oldugundan, bir de daha önce donduruldugu icin daha iyi bir kivam tutmustur :) Dondurmamsi degil dondurma olmustur :)Afiyet olsun. Temel mantigini kavradik bu isin :) Bugün ben de yeni dondurmalar deniyorum. Muz da katacaktim fakat olgun muz yoktu, katmadim.

    YanıtlaSil
  3. Dunku dondurmanin icine de frambuaz, az sut, vanilya, ve birazcik da seker (sucluyum evet) ekledim, normal dondurmadan hicbir farki yoktu artik :)

    YanıtlaSil