"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Perşembe, Mart 10, 2011

Kızılcıkta bahar

Photo by Juergen.Mangelsdorf
Haftalardir tomurcuklarinin kapisini aralamis dünyaya bakiyorlardi. Tam olarak 24. Subat'tan beri. Üc günlük ilik havaya onlar da dayanamadi. Bugün ilk kez kizilcik ciceklerinin uyku mahmuru gözlerinin icine baktim.

Kızılcıkta (Cornus Mas) cicek ve yaprak tomurcuklari ayri ayri. Yaprak tomurcuklari fazla dikkat cekmiyor, cicek tomurcuklari dikkat cekici yesilimsi sari renkte. Her ikisi de karsilikli. Kızılcık çiçekte sabırsız, meyvede sabır taşı. Cicegini önce o acar, meyvesini en son o verir.  Bazen Ekim ayinda meyvelerinin hala yeterince tatlanmadigi olur. Dert degil, olmadi elimizde tarifi var; sirke ve baharata katar, tursu gibi bir sey yapar, adini kizilcik zeytini koyar, salamura zeytin niyetine yeriz.

Bazen de bir dergide (Kraut und Rüben'de örnegin) Türkiye'de  meyvelerinin sekerlemesinin de yapildigini okur; "Benim ülkemde mi? Nerede? Nasil? Hangi kizilcik agacindan?" diye sasar kaliriz.

2 yorum:

  1. Ne guzelmis cicekleri. Ben de son Ankara gezimde kizilcik marmeladi aldim. Ya daha once hic yememisim ve kusburnu ile karistirdim ya da basarili bir urun degildi. Kek icinde tuketiyorum ama dogrusu kizilcik zeytinini tatmayi istedim.

    YanıtlaSil
  2. Kizilcik receline bayilirim ben. Eksidir. Agacini gormedim dogrusu bilmiyorum nerede yetisir.

    YanıtlaSil