"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazar, Ekim 03, 2010

Ekim - Kaostan uzak !

"Organized Chaos" by BBCWorldService

Ekim ayinin konusu "kaostan uzak".
Kaos kötü bir sey midir? Özünde belki de hayir.
Fakat ben günlük yasamda, evimizde, is yerinde hüküm süren karmasadan, zamansizliktan, herseyin birbirine girdigi, icinden cikilmaz büyük bir dügüm oldugu ve insana güclü bir "bir seyler yapmali" duygusu veren durumlardan bahsediyorum. Sadelik ve huzurun adinin bile okunmadigi durumlardan ve yasam alanlarindan...

Tanidik geliyor mu?
Iyi, klübe hosgeldiniz; sizin ve benim bu ay birlikte yapacagimiz seyler var o zaman.

Ilk is olarak yasamimizdaki sorunlu alanlari belirleyerek baslayabiliriz.
Ben benimkileri coktandir aklimda bir listeye yazdim bile.

Sunu belirtmeliyim:
Basit yasamakla, zaman yönetimi ve verimli is yapmanin kesisim noktalari cok. Yasamimizi kaostan uzak tutabilmek icin kismen iyi bir zaman yönetimi , biraz da verimlilik ise yarayabilir. Ama bir noktadan sonra yollarinin ayrildigini da belirtmeliyim. Eger bir seylerin yasamimizdan asip tastigi hissine kapiliyorsak biri  (simple living) "o fazlaliktir, kurtul ondan" der, digerleri (zaman yönetimi ve verimlilik) "sen yasamini, zamanini verimli yönetmiyorsun, gel sana yardim edelim, hepsini de yapabilmenin, kaynaklarina 3 koyup 5 almanin yollarini gösterelim" der. Bu ay sorunlarimi cözerken bu iki anlayis arasinda bir denge kurmaya calisacagim. Cözümlerin sadece yasamimi daha iyi yönetmemi saglamasi degil; minimalist, dogayla uyumlu, cevre dostu olmasina da calisacagim.

Ay sonunda yasamimda daha cok düzen, daha az karmasa umuyorum.

6 yorum:

  1. Ben düzenli olmayı bir türlü beceremedim. Kaos yakamı bırakmadı diyeceğim ama sanırım kaos yaka bırakacak birşeyde değil benim bir parçam olmuş artık. Deneyeyim ondan kurtulmayı ama nasıl yaparım bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  2. bol sanslar, azaltmaya calistikca cogaliyor, duzenlemeye calistikca isin icinden cikamiyorum! hepsinden kurtulup bir klubede yasarsam cok rahat edecegiz...

    YanıtlaSil
  3. Oh be, yasasin evren yardimima Evren'i gonderdi! :)
    Son paragrafa yurekten katiliyorum, hayatimizi atiktan (waste) kurtarmak cok onemli. Atik da sadece kullanilmayan fiziksel maddeler degil, gereginden fazla vakit yada para harcattiran herhangi bir proses, duzensizlik olabilir. Yani kabak oyacagini bulana kadar fazladan iki cekmece acman gerekiyorsa burada atik, kaybedilen zaman var demektir.

    Benim evi adam etme cabalarim surmekte ancak tahminimden cooook daha yavas ilerlemekte. Varmak istedigim nokta "everything has a place, everything in its place" ancak henuz eleme, atma asamasini gecmis degilim. Sonra herseye bir yer belirlemeli ve gorsellerle desteklenmeli ki sistem devam ettirilebilsin. Tabii bu noktada "catlak kadin" etiketini yemeye hazir olmak gerekiyor :)
    Daha cok yolum var yani... Zaten gelip gelip buradan ve verdigin linklerden birseyler okuyorum. Motivasyon tam da, is yavas ilerliyor...

    YanıtlaSil
  4. Hicbirimiz yalniz degiliz demek ki :) Gül bahcesi ve sapkadan tavsan cikarmayi vadetmiyorum, onu bastan söyleyeyim :)

    YanıtlaSil
  5. Yol isigim ve aynam, takipteyim... Senin kadar basaramam ama onumu gormemi her zaman sagladin, sagliyorsun. Iyi ki varsin!

    YanıtlaSil
  6. Aslında çözüm basit, anında müdahale, tabii yapabilene.
    Bir de insanın kendi kaosuyla barışması gerekiyor galiba. "Bazı insanlar" kalıp gibi ya da başka bir ifadeyle "jilet" gibi yapabiliyorlar herşeyi, kabullenmek zor gelse de onlardan biri değilim. Kişisel çözümüm önce mümkün olan tüm safraları atmalı, olmazsa olmazlarla da barış yapıp, organize kaosu dert etmeden ve daha da kaosa sokmadan yaşamalı:)
    Bu arada Beste'nin dediğini de birileri yapmış, evlerindeki döküntülerden kurtulmaya çalışmışlar, olmayınca çareyi "yurt" denen (atalarımızın tarzı) çadıra taşınmakta bulmuşlar ve hatta son zamanlarda bu çözüm epey popüler olmuş.

    YanıtlaSil