"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Salı, Mayıs 18, 2010

Lale ağacı


Bildiğim tek örneğini ilk gördüğümde "yabancı" olduğunu anlamıştım. Sokağın birinin köşesinde gayet akçaağaç, gayet çınar tavırlı dikiliyordu ama yine de belliydi oralı ve onlardan olmadığı. Yapraklarının tuhaf şekli, adeta makasla kesilmiş gibi düzlüğü söylüyordu bunu. Capcanlı yeşili  bir de. Çiçeklerini hiç görmedim. Görsem iyice kuvvetlenirdi bu tahminim, o kadar.

Kuzey Amerikalıymış. Manolyagillerdenmiş. Yeterince güneyde  ise çiçeklerini Nisan'da açmaya başlarmış. Kuzeye çıktıkça Temmuz'a kayarmış çiçek açışı. Latince adı Liriodendron tulipifera, Türkçe Lale Ağacı, İngilizce Tulip tree, Almanca Tulpenbaum. Adını çiçeklerinden çok yapraklarının laleyi andırmasından alıyormuş. Türkiye'nin sahil kesimlerinde görmek de olasıymış.

E, ne diyelim o zaman? Merhaba yabancı!

2 yorum:

  1. Bir tanesini bizzat taniyorum, hem de bozkir'da!!! Bizim bölümün fidanliginda. Öyle özel, öyle asil ki, hele cicekleri :)) Hos seneler oldu onu görmeyeli ama hala ayni mutlulukla ve saglikla orada oldugundan eminim. Bozkirin bir sürprizi daha...

    YanıtlaSil
  2. Ayça,
    sevindim bu bilgiye. ama bu kadar sürprizden sonra artık şaşırmadım :)

    YanıtlaSil